Cada tarda de dilluns a divendres s’atén als i les adolescents i joves (de 12 a 18 anys) en grups reduïts,
acompanyant-los en la realització dels deures, ajudant-los amb tècniques d’estudi, en la comprensió i l’assoliment
de les capacitats bàsiques. voluntaris/-àries.
Diàriament i durant tot l’any, les primeres dues hores d’activitat es dediquen a l’estudi i al reforç escolar.
Un grup d’educadors/-es i voluntaris/-àries s’ocupen d’atendre grups de joves donant suport a l’estudi, ajudant a realitzar
les tasques escolars, ajudant a adquirir uns bons hàbits d’estudi, a adquirir el ritme de portar al dia l’agenda escolar, etc.
També durant el mes de juliol als matins s’ofereix un espai de reforç acadèmic; d’una banda, d’ESO per tal de recuperar les matèries suspeses al juny; d’altra banda, al reforç de les competències bàsiques pels alumnes que
han cursat 6è de primària i cursaran 1r d’ESO.
LLEURE EDUCATIU
Durant el curs escolar tenim una proposta (cada dia de dilluns a divendres) d’activitats de lleure educatiu: tallers, debats, espai d’oci alternatiu, formacions, etc. A més, oferim sortides trimestrals d’un dia o bé de cap de setmana per tal de conèixer l’entorn i cohesionar els grups.
També comptem amb una oferta d’activitats d’estiu. A les tardes hi ha una oferta lúdica pels i les joves d’entre 12 i 15 anys, i formativa pels i les joves d’entre 15 i 18 anys, adreçat a obtenir el Curs de Premonitor/a de Lleure.
OCI NO DIRIGIT
A diferencia del lleure educatiu, enfoquem l’oci no dirigit a fomentar l’autonomia, la creativitat i la capacitat d’interacció del jovent amb l’objectiu de que aprenguin a prendre decicions per sí mateixos/es, a tenir la capacitat de combatre l’avorriment, a relacionar-se entre iguals establint les seves pròpies normes i límits de respecte i ressolució de conflictes de manera assertiva, entre d’altres.
Adreçat a les famílies dels i les joves que participen del Centre Obert amb l’objectiu de treballar diferents aspectes de l’educació dels fills i les filles amb la finalitat de millorar la relació entre els membres i la dinàmica familiar.
Es tracta d’una proposta d’acció dirigida a les famílies dels nois i les noies de Ksameu per tal de facilitar recursos d’orientació que els ajudin a tractar diferents aspectes que afecten els i les adolecents i joves; per exemple, la millora de la comunicació entre pares/mares i fills, la prevenció i gestió de conflictes, com treballar els hàbits d’estudi a casa, les hores de son, els espais i entorn necessari per l’estudi, etc.